Rozhovor s maminkou Olgou
Vyzpovídala nás maminka Olga Stará z Prahy 6. Po výuce měla dotaz, který pro nás není tak neobvyklý. Proto, jsme se rozhodli, Vám naši konverzaci poskytnout.
„Proč je důležitá ta část hodiny, kdy s dětmi nespolupracuje?“
Tato část hodiny je tzv. „Proces volného objevování“. U dětí, které absolvují kurz Robátka, dochází během této doby k poklidnému zpracování vjemů z předchozích částí výuky, začínají se osamostatňovat, setkávají se s prvním sociálním působením, rozvíjí pohybové ústrojí v oblasti hrubé i jemné motoriky a samozřejmě nesmíme zapomenout na citové zrání.
Rodiče během této části hodiny slouží jako pozorovatelé a zajišťují bezpečnost a základní potřeby dítěte.
„Co když mé dítě bude vyžadovat mojí společnost nebo se ke mně přisune?“
Samozřejmě, pokud dítě bude svého rodiče vyhledávat a mít potřebu s ním být, respektive být u něj, necháme ho tak. Oba projevy mají svůj smysl a jsou pro dítě stejně důležité.
Děti přijímáme takové, jaké jsou. Ostatně stejně jako u ostatních lidí. Všichni jsme osobnost.